Αναρτήθηκε από: Alma Libre | 24/05/2009

Καραμανλής στη Θεσσαλία…

Έλεος πια με τις ανακρίβειες…

Η ευκολία με την οποία διαστρεβλώνεται η πραγματικότητα για την πορεία των δημοσίων έργων στην Ελλάδα καταντά πια εκνευριστική.

Όχι απλά γιατί όλα τα μεγάλα έργα έχουν κολλήσει και μόλις πρόσφατα άρχισαν να ψελίζουν την ανάγκη για αύξηση των Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά και γιατί παίζουν με την νοημοσύνη μας…

Ξέρεις από ΕΣΠΑ; Μπαααααα…

Αλλάζοντας στυλάκι τώρα τελευταία, αφού δεν τους παίρνει διαφορετικά με όσα τραγικά συμβαίνουν επί των ημερών τους, αποφάσισαν να πουλήσουν τώρα  εικόνα κυβέρνησης που τάχα παράγει έργο και ειδικά στον τομέα Δημοσίων έργων, αφήνοντας τους κακούς της αντιπολίτευσης να αναλωνονται σε σκανδαλολογία, μήπως κι έτσι καταφέρουν να μαζέψουν τα ασυμάζευτα.

Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα τους διαψεύδει ακόμα μια φορά.

Οι μέτρ της συγκάλυψης εξελίσσονται τώρα σε ειδήμονες της παραχάραξης της αλήθειας.

Παραθέτω αυτούσια την ανακοίνωση του κου Μαγκριώτη εκ μέρους του Τομέα Δημοσίων έργων του ΠΑΣΟΚ κι ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του:

Δήλωση του Πολιτικού Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα, Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μαγκριώτη, για τις δηλώσεις του κ. Καραμανλή κατά την επίσκεψή του σε Νομούς Θεσσαλίας.

«Η Ν.Δ εισήγαγε στην πολιτική ζωή του τόπου δύο νέες προπαγανδιστικές  πατέντες.

Η πρώτη είναι ο Ενεστώτας Διαρκείας της Αγγλικής Γραμματικής «….το έργο κατασκευάζεται …..το έργο μελετάται…»  για να αντικαταστήσει τα ατελείωτα και χωρίς αντίκρισμα αλήθειας προεκλογικά της ΘΑ. Ας μας πει ο κ. Καραμανλής ένα σημαντικό έργο που έχει ξεκινήσει και έχει τελειώσει τα 5,5 χρόνια της Ν.Δ. Ότι έχει ολοκληρωθεί, και αυτό με μεγάλες καθυστερήσεις, είναι έργα που ήταν σχεδόν στην ολοκλήρωσή τους  το 2004.

Η δεύτερη πατέντα είναι «τα εγκαίνια της έναρξής κατασκευής ενός έργου».

Με αυτές τις δύο προπαγανδιστικές πατέντες, προσπαθεί να πείσει τους τηλεθεατές ανά την επικράτεια, ότι στα 5 και πλέον χρόνια διακυβέρνησή της έχουν κατασκευαστεί και κατασκευάζονται πολλά και μεγάλα δημόσια έργα.

Η αλήθεια είναι απολύτως διαφορετική. Σταματημένα έργα που είχαν ξεκινήσει πριν το 2003 παντού, έργα που είχαν δημοπρατηθεί πριν το 2003 και δεν έχουν ξεκινήσει, έργα που ξεκίνησαν και πάνε πολύ αργά. Έργα που δημοπρατήθηκαν μετά το 2004 και είτε δεν έχουν ξεκινήσει, είτε πάνε πολύ αργά, είτε βρίσκονται σε απόλυτο αδιέξοδο.

Αυτό είναι αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης των έργων.

Λόγω της  νεοφιλελεύθερης  ιδεοληψία τους  δεν πιστεύουν στις δημόσιες πολιτικές, γι’ αυτό και περιόρισαν αθροιστικά τουλάχιστον κατά 15 δις € στα χρόνια της διακυβέρνησής τους  το  ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων), αυτό οδήγησε στην επιβράδυνση της απορρόφησης του Γ΄ ΚΠΣ και σε μεγάλες απώλειες. Οι απώλειες αυτές θα ήταν ακόμη πιο μεγάλες εάν δεν μας έδινε η Ε.Ε, ένα χρόνο παράταση στην απορρόφηση του Γ΄ ΚΠΣ.

Αυτός είναι και  ο λόγος που 2,5 χρόνια μετά τη Συμβατική ημερομηνία έναρξης του ΕΣΠΑ, δεν έχει αρχίσει  η υλοποίησή του.

Για τους ίδιους λόγους δεν χρηματοδότησαν την προετοιμασία και την μελετητική ωριμότητα των έργων, των προγραμμάτων και των δράσεων του ΕΣΠΑ. Γι’ αυτό και πριν 3 περίπου μήνες η κ. HÜBNER κατά την επίσκεψή της στην Ελλάδα, εξευτέλισε την Κυβέρνηση λέγοντας, «αφού δεν έχετε εθνικούς πόρους για να συγχρηματοδοτήσετε το ΕΣΠΑ θα σας τα δώσουμε εμείς, λόγω της οικονομικής κρίσης, όλα προκαταβολή μέχρι το 2011». Και πάλι όμως δεν μπορούν να τα απορροφήσουν γιατί δεν υπάρχει ωριμότητα των έργων και των προγραμμάτων. Τώρα άρχισαν τις προσκλήσεις για να καταθέσουν προτάσεις οι ενδιαφερόμενοι φορείς.

Ο κ. Καραμανλής, ο κ. Σουφλιάς και όλοι οι Κυβερνητικοί αξιωματούχοι, έχουν ξεπεράσει σε παρουσίες  και επισκέψεις, σε χώρους όπου κατασκευάζονται ή πρόκειται να κατασκευαστούν δημόσια έργα, τα ίδια τα συνεργεία κατασκευής των έργων. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η επίσκεψή του στην περιοχή Ανάβρα της Καρδίτσας, όπου «εγκαινίασε την έναρξη κατασκευής του Ε 65».

Το συνεργείο μπροστά στο οποίο φωτογραφήθηκε, εγκαταστάθηκε τον  τελευταίο μήνα και είναι το μοναδικό.  Πραγματοποιεί περιορισμένες χωματουργικές εργασίες, σε μια έκταση του δημοσίου  4 στρεμμάτων. Ο παραχωρησιούχος του έργου αυτού, έχει εισπράξει ήδη προκαταβολή 50 εκ € και σε λίγο θα εισπράττει πρόσθετα και ακριβά διόδια, από το πέταλο του Μαλιακού μέχρι την Σκάρφεια, χωρίς να έχει ξεκινήσει η κατασκευή του  Οδικού  Άξονα.

Η κατασκευή του Ε 65 δεν πρόκειται να ξεκινήσει στο ορατό μέλλον, παρ’ ότι έχουν ξεπεραστεί οι ημερομηνίες της Σύμβασης, γιατί η Κυβέρνηση δεν έχει απαλλοτριώσει ούτε 1 m2 στο μήκος των 170 περίπου χιλιομέτρων του Οδικού Άξονα. Ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η οριστική χάραξη του άξονα και ειδικότερα στα κρίσιμα σημεία του στην Στερεά Ελλάδα και εκεί όπου συναντά την Εγνατία. Δεν έχει κατασκευαστεί, ούτε καν έχει ξεκινήσει, το παράπλευρο συμπληρωματικό δίκτυο, όπως ορίζεται στην Σύμβαση.

Ο Ε65 όπως και οι άλλοι Οδικοί Άξονες, που θα κατασκευαστούν με το καθεστώς των Συμβάσεων Παραχώρησης, είναι ουσιαστικά ιδιωτικά έργα, γιατί είναι πολύ περιορισμένη η συμμετοχή του δημοσίου και κυρίως με κοινοτικά κονδύλια. Ακόμη χειρότερα όμως, μέσα σε αυτές τις Συμβάσεις Παραχώρησης η Ν.Δ έκρυψε έμμεσους τοπικούς φόρους. Περίπου το 70% των εισπράξεων από την εκμετάλλευση των Αυτοκινητοδρόμων, τα επόμενα 30 χρόνια είναι κρυφοί  νεοφιλελεύθεροι τοπικοί έμμεσοι φόροι, τους οποίους θα πληρώσουν οι τοπικές και περιφερειακές κοινωνίες.

Όσο αφορά την επίσκεψή του στο ΠΑΘΕ στην περιοχή των Τεμπών, ισχύουν περίπου τα ίδια με τον Ε65, η διαφορά είναι ότι στο έργο αυτό εισπράττονται ήδη από πέρυσι πυκνά και ακριβά διόδια και αν δεν υπήρχαν οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών θα είχαν ήδη προστεθεί και άλλα διόδια.

Το ΠΑΣΟΚ έχει τονίσει πως θα επαναδιαπραγματευθεί τις συμβάσεις αυτές για να αφαιρεθούν οι έμμεσοι φόροι που τα καθιστούν πανάκριβα και ακόμη χειρότερα επιβαρύνουν τις τοπικές  και περιφερειακές οικονομίες και κοινωνίες.

Ο κ. Καραμανλής επισκέφθηκε και τον Οδικό Άξονα Τρίκαλα-Λάρισα, από όπου δήλωσε ικανοποιημένος για την εξέλιξη των έργων. Τον ενημερώνουμε για να ξέρει πως τα 5 περίπου χιλιόμετρα που έχουν κατασκευαστεί από αυτόν τον Οδικό Άξονα, είναι το μόνο έργο που έκανε η Κυβέρνησή του στον Νομό Τρικάλων. Τα παρέδωσαν σε χρήση ημιτελή, με αυξημένη επικινδυνότητα πριν μερικές μέρες για καθαρά προεκλογικούς λόγους. Αλήθεια γιατί δεν έκανε τον κόπο να πάει να δει και την παράκαμψη των Τρικάλων που εδώ και αρκετά χρόνια έχει εγκαταληφθεί από τον εργολάβο.;

Η ελληνική περιφέρεια για να καλύψει τα μεγάλα αναπτυξιακά της ελλείμματα χρειάζεται γενναία στήριξη από την πολιτεία. Αυτή την στήριξη δεν την είχε τα τελευταία χρόνια, γι’ αυτό και δεν μπορεί να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Γι’ αυτό και υποχωρεί συνεχώς οικονομικά και κοινωνικά. Γι’ αυτό και θα υποστεί ακόμη πιο επώδυνα τη διεθνή οικονομική κρίση.

Το ΠΑΣΟΚ έχει δεσμευτεί πως θα ανατρέψει αυτή την αρνητική πορεία της ελληνικής περιφέρειας με τέσσερις μεγάλες επιλογές.

α)Ριζική αλλαγή του διοικητικού και αναπτυξιακού μοντέλου με λίγες, ισχυρές, αυτοδύναμες και αυτοδιοικούμενες περιφέρειες και ισχυρούς δήμους.

β) Σημαντική αύξηση του ΠΔΕ ΣΤΟ 5% του ΑΕΠ.

γ)Επανασχεδιασμός του Δ΄ ΚΠΣ με αποκλειστικότητα στη περιφέρεια.

δ)Ένας νέος αναπτυξιακός νόμος με στοχευμένα κλαδικά και γεωγραφικά κίνητρα για να αξιοποιήσει κάθε περιοχή τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα».

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: